Hiomme saavutettavuuden kultajyviä
Saavutettava digitaalinen palvelu palvelee jokaista tasavertaisesti
Digitaalisen palvelun saavutettavuudella tarkoitetaan sen helppokäyttöisyyttä ja toimivuutta sitä käyttävän näkö- tai muista rajoitteista riippumatta. Jopa 15 % koko maailman väestöstä ja 20 % suomalaisista ovat jollain tavalla rajoittuneita, mikä tarkoittaa digitaalisten palveluiden tasa-arvoisen käytettävyyden nousseen olennaiseksi osaksi palveluiden kehitystä.
Näkörajoitteiselle henkilölle tekstin hahmottaminen voi olla hankalaa, jolloin esimerkiksi värien oikeanlainen käyttö palvelun sisällössä auttaa sen käytettävyydessä. Myös verkkosivun sisältö, rakenne ja käyttöliittymä on suunniteltu saavutettavassa palvelussa niin, että se ymmärretään mahdollisimman samalla tavalla käyttäjästä riippumatta.
Asiantuntijoidemme ainutlaatuinen kokemus takaa saavutettavimmat palvelut
Vaikka suomalaisten lukutaitoprosentti on periaatteessa sata, parhaiten toimivien palveluiden rakentamiseksi tarvitaan konkreettista ja syvää ymmärrystä siitä, kuinka eri ihmiset rajoitteista riippumatta ymmärtävät palvelujen toimivuuden.
Siksi uskomme, että parhaan lopputuloksen voivat tuoda ainoastaan asiantuntijat, joita rajoitteet itseään koskevat. Siten olemme ylpeitä voidaksemme tarjota laajan valikoiman saavutettavuuteen liittyviä tutkimuksia, testauksia, koulutuksia ja konsultointia.
Parhaiten toimivien palveluiden rakentamiseksi tarvitaan konkreettista ja syvää ymmärrystä siitä, kuinka eri ihmiset rajoitteista riippumatta ymmärtävät palvelujen toimivuuden.